Vacanță activă în București! Universul cunoașterii dezvăluit la Muzeul Copiilor!


Proiectul „Vacanță activă în București!” a atras sute de copii care au venit să petreacă câteva ore minunate la Muzeul Copiilor din București, situat în Bulevardul Decebal nr. 11, Sector 3. Aici, copii din clasele 0 – IV, care au fost înscriși de părinți să participe la activitățile pregătite de PROEDUS, au fost împărțiți în câte șapte grupe, în intervalul orar 08:00-12:00, respectiv alte șapte grupe în intervalul orar 14:00-18:00. Și toate grupele sunt personalizate prin nume distinctive, iar pentru fiecare grupă în parte există câte doi coordonatori din partea PROEDUS.

Copiii care au participat dimineața la orele <<vacanței active>> au fost împărțiți în următoarele grupe:   Grupa „Albinuțe”, coordonatori: Andreea Prodea și Ionuț Alecu; Grupa „Inspectori”, coordonatori: Mihaela Sofiea și Adrian Rădulescu; Grupa „Buburuze”, coordonatori: Adrian Leondraliu și Liliana Gheorghiu; Grupa „Licurici”, coordonatori: Corina Crăciun și Emilian Iancu; Grupa „Spiriduși”, coordonatori: Liviu Constantin și Diana Ghizdăreanu; Grupa „Vrăbiuțe”, coordonatori: Daniel Dinu și Alexandra Țuică; Grupa „Veverițe”, coordonatori: Roxana Andrei și Gabriel Manea. Pentru ca totul să meargă mult mai ușor, fiecare echipă de coordonatori a avut în responsabilitate două grupe de copii, respectiv o singură grupă în-unul din cele două intervale orare. Precizăm că în săptămâna 12-16 aprilie angajații PROEDUS au fost ajutați și de câțiva profesori voluntari.

 

Copiii au redescoperit lumea înconjurătoare, sistemul solar și corpul uman

 

„Fie că au fost copii de clasa 0 (Greierași) sau de grupa a IV-a (Buburuze), trebuie înțeles că aceștia au venit din școli diferite, din medii diferite, și cu așteptări diferite, dar totuși cu un numitor comun: să își petreacă <<vacanța activă>> la Proedus. Toate diferențele sociale au fost reduse prin echilibrul dintre joacă, cunoștințe, curiozități și informații noi. Temele din prima săptămână au fost diverse, fie că vorbim despre lumea înconjurătoare, sistemul solar, corpul uman sau că facem experimente interactive ori ne dezvoltăm creativitatea cu ajutorul artelor decorative. Scopul principal a fost de a crea o emulație între acești copii și de a obține un mediu plăcut dedicat învățării, prin împărtășirea de informații despre aceste teme. Jocul principal aplicat în pauzele fiecărei sesiuni a fost <<Om pe Pământ>>, un joc recomandat chiar de către copiii din grupă. Având activități diverse, curiozitățile au fost pe măsură. Am luat în calcul și domeniul de cunoștințe extrem de larg, pentru ca fiecare dintre copii să fructifice cunoștințele pe care le are și să acumuleze altele noi. Astfel, rolul fiecărui formator a devenit unul de moderator, având ca rol principal transferul informației fiecărui copil, către ceilalți copii”, a declarat domnul Adrian Leondraliu, coordonatorul grupelor „Buburuze” și „Greierași”.

În prima zi a „vacanței active” (12.04.2021) au fost derulate activități introductive, s-au prezentat regulile, s-au desfășurat exerciții de tip „energizer”, cunoaștere și autocunoaștere, exerciții de memorie, au fost prezentate informații despre insecte, ghicitori, storytelling, s-au lucrat fișe de lucru din cadrul platformei Self Learning Hub (www.hubproedus.ro), dar au fost și vizionate câteva filmulețe educative din cadrul Da Vinci Kids (https://www.davincikids.tv/ro/). A doua zi (13.04.2021) a fost dedicată cunoașterii sistemului solar, galaxii, constelații, au fost lucrate fișe de lucru din cadrul platformei Self Learning Hub, dar au fost vizionate și puse în practică informațiile din câteva filmulețe educative. Nu au lipsit nici exercițiile de tip „energizer”, copiii au asamblat kitul „Barca solară” prin care au învățat despre beneficiile folosirii energiei solare (de exemplu, acest kit este pus în mișcare cu ajutorul energiei solare).

Ziua de 14 aprilie a fost dedicată experimentelor interactive! Au fost lucrate noi fișe de lucru din cadrul platformei educaționale și au fost vizionate alte filmulețe educative. Au fost explicate fenomenele naturii (exemple: tornadă, grindină etc., cum se formează norii ș.a.m.d.), iar copiii au asamblat câte un model de kit/grupă (current spin, sistem optic „Discul lui Newton”, experimente chimice, asamblarea sistemului solar).

Ziua de joi a fost consacrată artelor decorative. Alte fișe de lucru interesante și scurte filme educative i-au captivat pe micii elevi. Nu au lipsit nici exercițiile de tip „energizer”, copiii au repetat culorile, au învățat despre curcubeu, au pictat o căsuță de păsărele și au început realizarea unui kit „Iepuraș de Paște”, pe care l-au finalizat acasă. Desigur, copii au fost rugați să aducă „Iepurașul de Paște” până cel târziu în data de 20.04.2021 și asta deoarece toți iepurașii urmau a fi donați către centrele de plasament din Capitală. Vineri, în ultima zi a săptămânii copiii au descoperit lucruri interesante despre corpul uman cu ajutorul fișelor de lucru și a filmulețelor educative din cadrul Da Vinci Kids. Ei au învățat despre bacterii, corpul uman și au asamblat kitul ce conținea sistemul osos al omului.

(Text: Elena Boholț, Andreea Simion; Foto: Oana Catana)